Mira Marković, Bilo je to ovako: "Da li su mrtvi pali uzalud?"

“Moja knjiga je biografija vremena u kome su se našle moja zemlja i moja porodica. Ja sam o tom vremenu pisala o tome dok je trajalo, preko dvadeset godina. Odredila sam se prema događajima dok su bili u toku i davala sam ocene i prognoze. I nagoveštavala sam onda, da će se kad nevreme nad našim delom sveta prođe, pojaviti mnogo pisaca o tom nevremenu koji će ga tumačiti sa bezbedne istorijske daljine. I eto, tako se i dogodilo."


Eto, tako se oglasila Mira Marković na promociji svoje knjige "Bilo je to ovako" u Medija centru. Doduše ne lično (Mira i njen sin Marko Milošević se nalaze na Interpolovoj poternici za organizovani kriminal zbog šverca cigareta tokom devedesetih godina prošlog veka), već putem audio snimka:

"Pročitala sam mnogo takvih tekstova ovih godina. Njima dominiraju dva pristupa kada se radi o tekstovima političkih ljudi i Slobodanovih saradnika. Jedni minimiziraju svoju ulogu u politici iz devedesetih godina, naročito kada se radi o događajima prema kojima postoktobarska javnost u Srbiji i deo svetske javnosti imaju negativne ocene. Takvim svojim pristupom oni se nude postoktobarskoj politici”, navela je Mira.

Kako je rekla, drugi su se ponašali obratno i hipertrofirali su svoju ulogu u tom vremenu, naročito u onim događajima koji su dobili podršku istorije prema kojima pozitivan odnos ipak niko nije mogao da izbegne.

”Oni bi u stvari da se okite bar jednim listom sa lovorovog venca koji pripada mrtvom pobedniku”, naglasila je ona.

Navela je i da je na kraju knjige propustila jednu rečenicu koje se kasnije setila.

”To je jedna Sartrova rečenica i ona glasi: “Da li su mrtvi pali uzalud? Ako svet treba da ostane kakav jeste, onda jesu“. A ja ipak dodajem: Možda neće ostati isti, možda će ipak biti bolji. Takav ishod proizilazi iz prirode homosapiensa. Priroda homosapiensa je oslonac svakog, i mog istorijskog optimizma.

“I, pozdravite Srbiju“, rekla je na kraju i usputno Mira.

U knizi u dva toma, na hiljadu stranica, udovica Slobodana Miloševića je otkrila detalje iz njihovog ljubavnog života, ali i odnose koje je bivši šef Jugoslavije imao sa političarima tog vremena - iz njenog ugla. Opisala je i poslednje dana provedene sa Miloševićem u Hagu. Knjigu je, kako je navela, napisala jer joj je upravo suprug to ostavio u amanet.

Iako je na promociji rečeno da je okosnica memoara “ljubav ovog sada već mitskog para”, u knjizi preovladava njena svojevrsna “politička, ekonomska, sociološka i društvena analiza”. Pisala je Mira i o razbijanju zemlje 90-ih, o oktobarskoj revoluciji, o “izdajnicima”, ali i o Miloševićevom odnosu sa ubijenim premijerom Zoranom Đinđićem.

Na promociji su o štivu govorili Miloševićev nekadašnji saradnik i premijer Savezne Republike Jugoslavije Momir Bulatović, advokat Zdenko Tomanović, kao i direktor kompanije "Večernje Novosti" Ratko Dmitrović, koji je i izdavač knjige, koji je Mirjanu Marković je uporedio sa prokletom Jerinom, a objasnio je da se u odluci da objavi ove memoare rukovodio komercijalnim razlozima, ali i time da svako ima pravo da iznese svoj stav.

"Ubeđen sam da ova priča mora da se čuje. Mirjana Marković ima pravo da kaže šta misli", kazao je Dmitrović i ocenio da će ova knjiga pomoći svima koji žele da sklope celu sliku o dešavanjima iz bliske prošlosti.

Prema njegovim rečima, u knjizi se pominje oko 400 ličnosti i hiljade zanimljivih situacija.

On je istakao da bi o objavljivanju knjige imao dilemu ukoliko bi poternica za Mirjanom Marković bila raspisana zbog nekog ratnog zločina ili ubistva, ali da zbog poternice, koja je raspisana zbog "podstrekivanja da se nekome dodeli garsonjera", nije imao dileme.
Share on Google Plus

Knjige i knjige Info

Knjige, pre i posle svega...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 коментара:

  1. Moj bivši muž i ja prekinuli smo prije godinu i dva mjeseca i bila sam u šestom mjesecu trudnoće. Oboje se volimo i to je za mene bio šok i stvarno mi je slomilo srce. Pokušao sam ga nazvati i obje su linije bile isključene. Pokušala sam doći do njega na društvenim mrežama, ali on me uklonio s njih. Pokušala sam doći do njegovih roditelja i rekli su mi da je njihov sin rekao da me ne voli i da me ne želi vidjeti i da ne znaju što nije u redu. Plakala sam i plakala svaki dan jer sam ga jako voljela. Sve dok nisam rodila i beba nije napunila godinu dana, nisam mogla vratiti svoju ljubav. Opet sam bio zbunjen. Ne znam što da radim, a ostala sam i bez posla, a nemam novaca za brigu o bebi. Bila sam jadna u životu pa sam plakala svojoj sestri i ispričala joj svoj problem i rekla da zna za snažnu čaroliju koju je bakao dr. Apata koji joj je pomogao kada nije mogla zatrudnjeti. Kontaktirala sam ga putem e-maila i rekao mi je da će mi pomoći i rekao mi je da je žena bacila urok na mog muža i rekao da će mi pomoći da razbijem urok kako bi mi se muž zauvijek vratio i da će biti moj. Za mene je bilo veliko iznenađenje da se dogodilo sve što je rekao. Muž mi se odmah vratio i rekao mi da mu oprostim. Puno hvala ovom moćnom i istinskom čaroliju. Molim se da poživi dugo i da više obavlja svoj divan posao. Ako imate problem koji vas muči u životu, obratite se ovom moćnom igraču čarolija! On vam može pomoći. Neće vas iznevjeriti, možete ga dobiti preko gmail adrese: drapata4@gmail.com ili preko njegovog vibera /whatsappa:(+447307347648)

    ОдговориИзбриши