Preminuo Raša Popov: Odlazak legende

Svojevremeno je objasnio šta ga je nateralo da se odrekne novinarstva i okrene pisanju za decu: "Svom sinu Bojanu, svešteniku u Moskvi, ispričao sam bar hiljadu bajki pred spavanje, a ćerki Dijani, posle sedam godina, još hiljadu. Samo sam jednu zapisao. A kad mi se rodila unuka Maša, odjednom sam dobio odnekud čudom dar da pevam i pišem za decu. Za nju sam napisao svoju prvu knjigu za decu, 'Žabac koji ne zna da ćuti'. Izašla je 1987. Taj žabac sam ja, ali i Zmaj Jovin žabac koji nema sluha".




Književnik, publicista, glumac i televizijski novinar Raša Popov umro je u Beogradu u 84. godini.

Popov je rođen u Mokrinu 26. juna 1933. godine. Autor je više desetina knjiga za decu i odrasle. Napisao je više od 500 televizijskih emisija, više od 200 za decu.

U Beograd je došao 1952. godine i završio Filozofski fakultet. Više je voleo istoriju od književnosti, ali ipak se opredelio za književnost.

Novinarsku karijeru je počeo u novosadskom Dnevniku. Bio je novinar lista Mladost od 1961. do 1964. godine, zatim novinar Radio Beograda do 1967. godine. U Televiziji Beograd je bio do 1995. godine.



Popov je bio lektor za srpskohrvatski jezik u Londonu, Birmingemu i Notingemu od 1975. do 1977. godine. Glavni urednik izdavačke kuće "Matica srpska" bio je od 1983. do 1985. godine.

Nastupao je u TV serijama kao pripovedač, a neke od najpoznatijih su "Radost saznanja", "Fazoni i fore" – gde je igrao čuvenog Rašu Pronalazača, "Varošarije", "U snu san", "Šešir bez dna".

Dobitnik je Godišnje nagrade Radio Beograda 1967. godine za seriju "Vidovi fašizma". Bio je kolumnista Politike, gde je uglavnom pisao o društvenim temama. Dobitnik je nagrade "Dositej Obradović" za 2015. godinu, javila je Radiotelevizija Srbije.

Iza sebe je ostavio dvoje dece - ćerku Dijanu i sina Bojana.

Share on Google Plus

Knjige i knjige Info

Knjige, pre i posle svega...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара:

Постави коментар