Mirjana Bobić Mojsilović: Toksična prijateljstva

Pre nekoliko dana sam pročitala: za dug i zdrav život, osim fiskulture, osmeha i pozitivnih misli, jedna od najvažnijih stvari je osloboditi se toksičnih prijatelja. I imati psa.

Facebook

Ako imate prijatelja koji mnogo od vas zahteva, ali mnogo manje daje, da je to jedan od znakova:
Onaj koji vas lako vuče na dole, a ne trudi se preterano da vas podigne, toksičan je. Onaj koji uzurpira vaše vreme, onaj koji priča samo o sopstvenim problemima ili o sopstvenim uspesima, i posle koga se osećate spušteno, toksičan je prijatelj. Vampir, drugim rečima. Onaj koji vas odvaja od zdravih odnosa (sa porodicom, voljenom osobom ili drugim prijateljima), jeste primer toksične osobe. Ako vaša prijateljica „ne može da živi bez vas“, toksična je.

A ako ste vi osoba kojoj je teško da drugima kaže „ne“ , verovatno ste laka „meta“ za toksične prijatelje. Teraće vas da za njih činite nešto što vam ne prija.
Toksini uvek rade ono što naume. Agresivni su i zahtevni i vrlo često će vas kritikovati, ili koristiti manipulaciju da se vi osetite krivim ako ne činite ono što oni od vas žele.
Nisu tu kad su vam potrebni. Ali od vas očekuju da za njih uvek budete na vezi. Za sebe će uvek naći opravdanje što su vas izbegli. Na njih ne možete da se oslonite. U razgovoru sa njima, postoji samo jedna tema – oni. Ako vi počnete da pričate o nečemu što vas muči, slušaće vas nekoliko trenutaka, a onda će razgovor vratiti na svoju omiljenu temu: sebe. Oni su bedni slušaoci. Sa njima se osećate zarobljeni i nesrećni.

Toksični su i oni koji se užive u ulogu slušaoca samo kad vam je loše, ali menjaju temu čim počnete da pričate kako vam je dobro.
Ono, kad je prijateljica upadljivo zainteresovana za sitna crevca vašeg života, a o sebi uvek govori uopšteno. Ili, kad ste potrudi da postane ekskluzivni posednik vaših tajni, a onda se potrudi da ih iskoristi. Kada vas kopira. Kada vas zove pet puta dnevno. Kada se neprestano ljuti i kritikuje vas. Kada je uvredljiva. Kada svim drugim vašim prijateljima nalazi mane. Ili kada vam „otima“ prijatelje. Kada je stipsa ili grebator.

Ima još jedan znak: ako susrete sa nekim prijateljem samo odrađujete i jedva čekate da mu vidite leđa, jer se osećate isceđeno, u pitanju je toksin.

Radim fiskulturu, imam dobre misli, dosta se smejem, a toksičnih prijatelja sam se, verovatno, oslobodila. Mada, šta fali da proverim još malo?

Facebook / Mirjana Bobic Mojsilovic
Share on Google Plus

Knjige i knjige Info

Knjige, pre i posle svega...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 коментара:

  1. Pozdrav, ja sam iz SAD-a, želim podijeliti ovo veliko svjedočanstvo o tome kako mi je dr. Agabazara pomogao vratiti svog bivšeg ljubavnika. Tijekom moje potrage za rješenjem došao sam u kontakt s Dr. Azbazarom i kroz njegovu pomoć moj se ljubavnik vratio na u roku od 48 sati. Dakle, s ovim sam toliko podebljan da savjetujem svakome tko traži način da dođe do ljubavnika natrag kontaktirati Dr.Agbazara na WhatsApp: { +2348104102662 } ili putem e-maila na: { agbazara@gmail.com } Ja sam tako sretan barem ja i moj ljubavnik opet se vraćaju jedni drugima i idu zajedno provesti slavlje Nove godine Hvala još jednom Dr. Azbazaru

    ОдговориИзбриши